FAQ



FAQ (Masalah/Pertanyaan lazim mengenai streamyx/unifi)

1.  Jika Saya mohon streamyx ini, berapa lamakah masa yang akan diambil untuk proses?

-Anda hanya menunggu sahaja dari kontraktor TM yang akan kerumah anda dalam masa 7 – 14 hari. Kontraktor TM akan hubungi terlebih dahulu bagi membuat temujanji untuk pemasangan telefon dan streamyx/UniFi/talian tetap.

2.  Adakah bayaran dikenakan dalam pendaftaran ini?

-TIDAK. Anda akan diberikan pemakaian internet streamyx selama sebulan terlebih dahulu. Kemudian Bil akan akan sampai mengikut bayaran bulanan pakej yang disediakan TM. Dalam pendaftaran tidak dikenakan apa-apa bayaran dan ia adalah PERCUMA.

3. Kepada siapakah yang boleh saya rujuk andai kontraktor streamyx belum membuat pemasangan?

-Anda boleh menghubungi khidmat operator TM. Hanya Dail : 100 dan anda juga boleh bertanya pelbagai soalan lain untuk kepastian anda.

4. Siapakah anda dan apakah fungsi anda dalam mengendalikan produk anda?

-Kami adalah jurujual/Ejen yang SAH produk TM dan berfungsi sebagai pengendali pendaftaran Streamyx,Talian Tetap TM, UniFi bagi pelanggan baharu. kami juga menyediakan khidmat untuk pelanggan sedia ada yang ingin upgrade atau naik taraf pakej streamyx sedia ada.

5. Apakah kelebihan jika saya mendaftar di sini?

-Yap, Cara ini lebih mudah tanpa anda perlu keluarkan duit minyak untuk ke cawangan TM ataupun pejabat-pejabat TM sedia ada. Anda lebih jimat masa dan kos dalam membuat pendaftaran streamyx atau Unifi ini.

6. Bagaimana pula jika rumah saya belum ada lagi talian tetap TM (Telefon tetap)? Adakah saya perlu ke pejabat TM terlebih dahulu untuk mohon talian ini sebelum saya mohon streamyx?

-TIDAK. Kami akan kaji terlebih dahulu status talian dirumah anda dan kami akan lakukan sekali setelah anda mengisi borang pendaftaran di sini. Bermakna Talian Tetap dan Nombor telefon anda juga akan dilakukan sekali oleh Kontraktor yang akan ke rumah anda nanti.

0 comments:

Post a Comment